Again, I Take Cab..

Wednesday, February 4, 2009

My first day of working. Yes, the real environment of working. Kalau bulan lepas menghabiskan masa pergi ke sana sini training (nasib baik dapat elaun), bulan ini nampaknya saya hala tuju selepas ini adalah di sini sahaja. Alhamdulillah buat masa ini rezeki nampaknya di petaling jaya,tapi ye dalam masa yang sama saya memang merancang untuk lari(dont tell dennis ek).Antara sebab kerana terlalu jauh untuk berulang-alik dari gombak-kelana jaya, and 1 more thing, this work seem to avoid me from having 'life'..

Apa yang menarik, ini kali kedua saya explore bandar petaling jaya(of course the first time during the interview).Kali pertama saya amik teksi, sebab memang tak familiar dengan jalan. Dan bile disuruh untuk datang keje, kak colina( the one who calls me) dah pesan awal-awal..."dont take cab ye dik, naik bus aje".

Dibuat cerita, saya tanya lah pada sorang driver bas rapid yang ada kat situ. Dia suruh saya naik bas T622. Saya pon dengan penuh confident naik la bas tu,tanpa bertanya pada driver bas tu adakah betul itu bas yang patut saya naik..dan pagi itu saya diuji apabila sebenarnya saya 'ditipu'..bas itu sebenarnya membawa saya kembali ke stesen lrt kelana jaya tanpa lalu langsung ke tempat kerje saya.Akhirnya, saya naik gak teksi untuk pagi yang pertama itu...

Moral of the story: Jangan sesekali berlagak pandai bila datang ke tempat baru...Malu bertanya sesat jalan..

1 comments:

nanami ichijo said...

nanti dah dapat pay bley beli kete sdiri..xgitu?hee